ایستگاه آخر معاملات املاک کلنگی
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، وضعیت بازار معاملات زمین و املاک مسکونی کلنگی شهر تهران بر پایه تحقیقات میدانی و همچنین استناد به آمارهای رسمی نشان می‌دهد میانگین قیمت هر مترمربع زمین و املاک مسکونی کلنگی در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران در حالی پاییز امسال به ۱۰ میلیون تومان رسید که این میزان در مقایسه با یک فصل قبل-تابستان ۹۷-معادل ۲۵ درصد و در مقایسه با فصل مشابه سال قبل ۹۱ درصد جهش کرده است. بدین منظور افزایش بهای املاک کلنگی و یا به عبارت دیگر زمین طی زمان متمادی از عوامل اصلی افزایش قیمت به خصوص واحدهای نوساز در بازار مسکن بوده است افزایشی که این بازار را به سمت رکود و انجماد هدایت کرد.

ایجاد رکود بی سابقه در بخش مسکن سبب خروج خریداران املاک کلنگی از این حوزه شد به طوری که در فصل سرمای هر سال شاهر رشد معاملات در این حوزه بوده ایم اما در سال جاری حجم معاملات نسبت به تابستان حدود ۳۰ درصد افت را نشان می دهد. که در بررسی های صورت گرفته این میزان افت نسبت به سال های گذشته شدت بیشتری را نشان می دهد.

شدیدترین نوسان قیمتی در بازار معاملات زمین و املاک مسکونیِ کلنگی در یک فصل نسبت به فصل مشابه سال قبل، طی حدود ۵ سال اخیر تجربه شده است.پاییز امسال در حالی میانگین قیمت هر مترمربع زمین و ملک مسکونی کلنگی به ۱۰ میلیون تومان رسید که در همین بازه زمانی میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در شهر تهران ۹ میلیون تومان بود.

به رغم آنکه سرعت رشد قیمت مسکن در پایتخت کند شده است و تورم ماهانه قیمت مسکن در حال نزدیک شدن به عدد صفر است و نوعی از علائم عبور از جهش قیمتی به فاز ثبات قیمت در بازار معاملات خرید آپارتمان رصد می‌شود، تحقیقات میدانی نشانگر آن است که در بازار معاملات زمین افزایش قیمت ها در فصل زمستان نیز تداوم یافته است. نکته قابل توجه در این آشفته بازار این است که هر گونه التهاب و جهش قیمت در بازار معاملات زمین اولین اثر خود را بر بازار معاملات مسکن در گروه واحدهای مسکونی نوساز برجای می‌گذارد؛ طی ماه‌های اخیر التهاب قیمتی در بازار معاملات زمین واملاک مسکونی کلنگی منجر به افت معاملات واحدهای مسکونی نوساز در بازار مسکنِ شهر تهران و کاهش میزان فروش نوسازها در مقایسه با دوره‌های زمانی قبلی آن ها شد.

 شما می توانید به منظور اطلاع از آخرین پیش بینی وضیعت بازار آهن، تحلیل بازار آهن و خرید آهن آلات به سایت آهن پرایس مراجعه نمایید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.





:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: